اگر می‌خواهید کیف‌ دستی تازه‌ ای برای خودتان بخرید، این چند مورد را مطالعه کنید.

1- اگر شما لباس‌ های چند رنگ یا لباسی با بافت‌های رنگی می‌پوشید، باید یک کیف زنانه تک‌ رنگ انتخاب کنید.


2- اگر به پوشیدن لباس‌ های تنگ و تیره مثل مشکی و قهوه‌ای علاقه فراوانی دارید، در این صورت باید کیف‌ هایی رنگی یا کیف هایی که ترکیبی از رنگ های روشن مختلف هستند را بخرید.یک کیف زنانه آبی، زرد یا قرمز با لباس‌ های شما بیشتر هماهنگ هستند.


3 – اگر شما قدبلند هستید،سایز کیف دستیتان از اهمیت زیادی برخوردار نیست بلکه در انتخاب طول بند کیف و تعداد دسته‌های آن دقت کنید.


4 – اگر ریز اندام هستید,سایز کیفتان خیلی بزرگ نباشد.

5 – اگر شما بلندقد و لاغراندام هستید، مدل های کیفی که در سایز بزرگ تولید می شوند برای شما بسیار مناسب هستند.اگر درشت اندام و سنگین وزن هستید، از این نوع کیف‌ها خودداری کنید.

6-  شخصیت خانم‌ هایی که کیف زنانه مستطیلی چمدانی شکل (چمدانک) به دست می‌گیرند بسیار جالب است , آنان انسانهایی مغرور و به خود متکی هستند.

کیف دستی زنانه ای که دارید را روی میز خالی کنید و به آنچه از درون کیف خود بیرون می‌آید، توجه کنید. چیزهایی را که به درد شما نمی‌خورند دور بریزید مانند یک فیش خودپرداز بانکی , قبض های پرداختی و یا جعبه آدامسی که تمام شده.اقلامی که لازم است در کیف دستی زنانه شما حتما باشد؛ این‌ها هستند: کیف پول ، تلفن همراه و چند قطعه از لوازم آرایشتان مانند رژ لب و یک سایه چشم.